Powrót
Regulamin konkursu
REGULAMIN
KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO
-
ZDJECIA DO KALENDARZA „SKANDYNAWSKIE PODRÓŻE 2024”
§1
- Unity Line Limited z siedzibą w Limassol(Cypr), działająca przez swój oddział: Unity Line Limited Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Oddział w Polsce ogłasza konkurs fotograficzny pt. „Konkurs fotograficzny – zdjęcia do kalendarza Skandynawskie Podróże 2024”.
- Niniejszy regulamin [dalej: Regulamin] określa warunki na jakich odbywa się Konkurs.
- Organizatorem Konkursu jest Unity Line Limited z siedzibą w Limassol(Cypr), działająca przez swój oddział: Unity Line Limited Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Oddział w Polsce, plac Rodła nr 8, 70-419 Szczecin, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Szczecin – Centrum w Szczecinie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000487684, NIP: 3020001748, REGON: 321457024 ["Organizator"].
- Konkurs ma charakter zamknięty, tj. skierowany jest do pracowników Organizatora, z wyłączeniem pracowników zatrudnionych w dziale marketingu [dalej: Uczestnicy]. Przez pracownika rozumie się osobę zatrudnią przez Organizatora na podstawie umowy o pracę lub umowy zlecenia.
- Konkurs jest konkursem tematycznym „Skandynawskie Podróże 2024”. Tematyka prac konkursowych powinna dotyczyć Skandynawskich podróży i przedstawiać skandynawskie krajobrazy.
- Celem Konkursu jest pobudzenie pomysłowości i kreatywności wśród pracowników Organizatora z jednoczesnym zacieśnieniem więzi i integracją Uczestników z Organizatorem.
§2
- Termin nadsyłania fotografii konkursowych ustala się od dnia 1 maja 2023 r. do 15 września 2023 r.
- O zachowaniu terminu decydować będzie data doręczenia do Organizatora wiadomości e-mail zawierającej fotografię o odpowiednich parametrach z odpowiednim jej oznaczeniem [dalej: „Zgłoszenie”].
- Fotografie doręczone do Organizatora po terminie przewidzianym w ust. 1 nie biorą udziału w Konkursie.
- O terminie oficjalnego ogłoszenia wyników i wręczeniu nagród Uczestnicy zostaną powiadomieni drogą elektroniczną na adres e-mail, z którego zostały wysłane Zgłoszenia konkursowe.
§3
- Udział w Konkursie jest bezpłatny i dobrowolny.
- Każdy z Uczestników Konkursu może nadesłać maksymalnie 5 fotografii. Plik z każdym ze zdjęć powinien być opisany w następujący sposób: imię, nazwisko autora, tytuł zdjęcia – wskazujący miejsce, gdzie została zrobiona fotografia, numer zdjęcia w razie przesłania kilku fotografii.
- Przesłane fotografie nie mogą zawierać wizerunku innych osób.
- Do Konkursu mogą zostać zgłoszone wyłącznie fotografie, które nie brały wcześniej udziału w innych konkursach (nie zostały w nich nagrodzone) oraz nie zostały dotychczas nigdzie opublikowane, a w szczególności na platformach typu adobestock, shutterstock.
- Fotografie z umieszczonymi na nich danymi autora jako nie spełniające kryterium anonimowości, nie będą oceniane.
- Zgłoszenia, które nie spełniają wymogów zawartych w Regulaminie, nie biorą udziału w Konkursie. Organizator zastrzega sobie prawo do odrzucenia Zgłoszeń, które nie będą prawidłowo opisane.
- W przypadku Zgłoszenia, które nie spełnia wymagań określonych w Regulaminie wiadomości e-mail oraz zawarte w nich fotografie podlegają trwałemu usunięciu. Usunięciu podlegają także Zgłoszenia, które nie zostaną nagrodzone. Usunięcie wiadomości wraz z fotografiami nastąpi w terminie jednego miesiąca po ogłoszeniu wyników Konkursu.
- Uczestnicy ponoszą wszelkie koszty związane z udziałem w Konkursie.
- Uczestnicy są zobowiązani do akceptacji następujących warunków Konkursu:
- Uczestnik wysyłając fotografię konkursową na warunkach określonych w Regulaminie, potwierdza, że zapoznał się z treścią Regulaminu i akceptuje go,
- Uczestnicy przystępując do Konkursu wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych (imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu) przez Organizatora Konkursu wyłącznie dla potrzeb niezbędnych do jego realizacji,
- Uczestnik oświadcza, że wyraża zgodę na wykorzystanie fotografii konkursowych bezterminowo w dowolnych celach Organizatora, w tym poza granicami kraju oraz do wydania różnych publikacji w postaci drukowanej lub elektronicznej takich jak np. oferty,
- Uczestnikowi przysługują autorskie prawa osobiste i wyłączne, nieograniczone autorskie prawa majątkowe do fotografii, którymi to prawami może swobodnie rozporządzać,
- przysługujące Uczestnikowi autorskie prawa nie naruszają praw osób trzecich, w szczególności ich majątkowych i osobistych praw autorskich,
§4
- Warunkiem uczestnictwa w Konkursie jest dostarczenie kompletnego Zgłoszenia, tj. wiadomości e-mail zawierającej fotografie podpisane zgodnie z wymaganiami Organizatora.
- Wymagania dotyczące nadsyłanych fotografii obejmują:
- Formę nadsyłanych fotografii:
- fotografia powinna mieć rozdzielczość dłuższego boku nie mniejszą niż 3600 pikseli,
- fotografia powinna być w kolorze,
- format fotografii: jpg. (z możliwie najmniejszą kompresją) lub tiff
- fotografia powinna być ostra, nieporuszona zgodna z zasadami kompozycji
- Możliwe sposoby dostarczenia Zgłoszenia:
- przesłanie plików z fotografiami za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: konkurs@unityline.pl pod warunkiem, że wiadomość z załącznikiem (załącznikami) nie przekracza łącznie 25 MB,
- przesłanie wiadomości za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: konkurs@unityline.pl informacji o oczekującym pliku lub plikach zawierających fotografie do pobrania z serwera (np. Dropbox, we-transfer lub inny), na którym Uczestnik Konkursu umieścił swoją pracę, wraz z linkiem download - dla plików powyżej 25 MB.
- Formę nadsyłanych fotografii:
- Organizator zobowiązuje się do wysłania na adres e-mail Uczestnika potwierdzenia otrzymania Zgłoszenia i przyjęcia go do rywalizacji konkursowej w ciągu 5 dni roboczych od dnia jego otrzymania. W przypadku braku odpowiedzi ze strony Organizatora w ww. terminie prosi się Uczestnika o kontakt telefoniczny lub mailowy w celu wyjaśnienia niniejszej kwestii.
- Organizator nie odpowiada za jakość techniczną nadesłanych prac, prace nie spełniające kryterium jakościowego nie będą oceniane.
§5
- Organizator powołuje Jury Konkursowe [dalej: Jury]. W skład Jury będą wchodzić pracownicy działu marketingu. Zadaniem Jury będzie dopilnowanie prawidłowego przebiegu Konkursu oraz ocena prac konkursowych.
- Spośród nadesłanych prac Jury wyłoni 12 fotografii, które docelowo mają znaleźć się na nagłówkach kalendarza „Skandynawskie Podróże 2024”.
- Jury dokona oceny nadesłanych fotografii pod kątem oryginalności, kreatywności i zgodności z wytycznymi Konkursu zawartymi w Regulaminie, wyniki zostaną opublikowane do 30.09.2023.
- Jury przyzna laureatom nagrody w postaci walizek podróżnych firmy Puccini. Przy czym Organizator wskazuje, że jeżeli w Konkursie zostanie wyłonionych kilka fotografii tego samego Uczestnika, Uczestnik upoważniony będzie do odbioru tylko jednej nagrody.
- Zryczałtowany podatek dochodowy od nagrody z tytułu wygranej w Konkursie uiszcza Organizator. Wartość podatku dochodowego uiszczona przez Organizatora stanowi dodatkową nagrodę pieniężną związaną z nagrodą rzeczową, przy czym zwycięzca nie ma prawa rościć sobie wypłaty dodatkowej nagrody pieniężnej do jego rąk.
- Werdykt Jury ma moc ostateczną.
- Organizator rozstrzyga o losie nieodebranych i zwróconych nagród.
§6
- Fotografie biorące udział w Konkursie nie są zwracane ich autorom.
- Organizator zastrzega sobie prawo do eksponowania prac konkursowych, w tym poza granicami kraju oraz do wydania różnych publikacji w postaci drukowanej lub elektronicznej, zawierających nadesłane zdjęcia. Ma to służyć jedynie celom promocji, a prace nie będą nigdzie sprzedawane. Wykorzystywane przez Organizatora zdjęcia w kalendarzu „Skandynawskie Podróże 2024” będą podpisane imieniem i nazwiskiem autora.
§7
- Uczestnik oświadcza, że jest jedynym twórcą fotografii i przysługują mu autorskie prawa osobiste i wyłączne i nieograniczone majątkowe prawa autorskie w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych do fotografii przesłanych w Zgłoszeniu.
- Uczestnicy udzielają Organizatorowi nieograniczonej w czasie, nieodwoływalnej licencji bez odpłatności na korzystanie z przekazanych Organizatorowi fotografii na terytorium całego Świata poprzez (możliwe pola eksploatacji utworu):
- publiczne udostępnianie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie, w taki sposób, aby każdy mógł mieć dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym,
- wykorzystywanie, utrwalanie, obróbkę, powielanie, archiwizację dowolną techniką,
- jak również tworzenie, przechowywanie i użytkowanie kopii zapasowych,
- publikację za pośrednictwem dowolnego środka, w tym w wersji elektronicznej w globalnej sieci WWW (Internet) oraz w formie drukowanej,
- wprowadzenie do obrotu oryginałów fotografii wraz z ich opracowaniem albo egzemplarzy, na których fotografię utrwalono, w tym udostępnianie, użyczanie lub najmowanie oryginału lub egzemplarzy,
- rozpowszechnianie w prasie, w sieci telewizyjnej, w sieci internetowej, na plakatach wielkoformatowych oraz we wszelkich innych formach promocji lub reklamy,
- modyfikowanie fotografii w całości lub w części oraz dokonywanie ich opracowań w całości lub części,
- swobodne używanie i korzystanie z fotografii oraz ich pojedynczych elementów w zakresie reklamy i promocji dokonywane przez Organizatora.
- Organizator będzie uprawniony do użycia zdjęć bez oznaczenia autorstwa, na co uczestnik wyraża zgodę biorąc udział w konkursie poprzez przesłanie fotografii konkursowych.
- Uczestnikowi nie przysługuje jakiekolwiek dodatkowe wynagrodzenie, za wykorzystywanie fotografii na jakimkolwiek odrębnym polu eksploatacyjnym.
- Uczestnicy oświadczają, że ponoszą pełną odpowiedzialność za ewentualne naruszenie praw własności intelektualnej, dóbr osobistych i danych osobowych osób trzecich, które zostały zawarte w przesłanych zdjęciach. W przypadku sporów w zakresie ww. praw osób trzecich, Uczestnik zwalnia Organizatora z wszelkiej odpowiedzialności i oświadcza, że ponosi pełną odpowiedzialność odszkodowawczą za naruszenia praw osób trzecich zarówno wobec Organizatora jak i ww. osób trzecich.
- Uczestnik biorąc udział w Konkursie oświadcza, że:
- może rozporządzać prawami autorskimi do fotografii, które zgłasza do Konkursu.
- fotografie nie są obciążone żadnymi roszczeniami i innymi prawami osób trzecich.
- fotografie nie są przeróbka, opracowaniem czy też adaptacją cudzej fotografii.
- nadesłanie prac na Konkurs jest równoznaczne z zaakceptowaniem Regulaminu w całości oraz zgodą autora na wystawienie i ewentualną publikację nadesłanych prac.
§8
- Administratorem danych osobowych Uczestników gromadzonych w związku z Konkursem jest Organizator [„Dane osobowe”].
- Organizator przetwarza Dane osobowe zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady /UE/ 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. urz. UE L2016, Nr 119, s.1). [„RODO”].
- Inspektor Ochrony Danych wyznaczony przez Administratora Danych Osobowych dostępny jest pod adresem pl. Rodła 8, 70-419 Szczecin, e-mail: iod@unityline.pl.
- Dane osobowe Uczestników będą przetwarzane przez Organizatora jedynie w celu realizacji Konkursu (w szczególności w celu prawidłowego ustalenia prawa do Nagród i wydania Nagród) tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
- Dane osobowe będą przechowywane przez Organizatora przez okres niezbędny do przeprowadzenia Konkursu i przekazania Nagród oraz okresu reklamacyjnego, o którym mowa w §9 ust. 4 a następnie przez okres niezbędny do wypełnienia obowiązków nałożonych przez Organizatora na mocy powszechnie obowiązujących przepisów prawa, po czym zostaną trwale usunięte.
- Organizator nie będzie przekazywać Danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych.
- Dane osobowe nie będą służyły do podejmowania decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu Danych osobowych, w tym profilowaniu, i wywołuje wobec Uczestnika skutki prawne lub w podobny sposób istotnie wpływa na Uczestnika.
- Uprawnienia Uczestnika związane z przetwarzaniem przez Organizatora Danych osobowych są zawarte w rozdziale III RODO. W każdym czasie Uczestnik jest uprawniony do żądania: (i) dostępu do Danych osobowych, (ii) sprostowania Danych osobowych, (iii) usunięcia lub ograniczenia przetwarzania Danych osobowych, (iv) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Danych osobowych (w szczególności poprzez wysłanie e-mail na adres: iod@unityline.pl (v) przeniesienia Danych osobowych oraz do (vi) wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Organizator informuje, że podanie danych osobowych Uczestników jest dobrowolne, choć warunkuje możliwość odbioru Nagród oraz że Uczestnikowi w każdej chwili przysługuje prawo dostępu do jego danych osobowych oraz ich poprawiania.
- Informacje zawarte w niniejszym ustępie mogą ulec zmianie. W takim przypadku Organizator poinformuje Uczestnika o ich zmianie, przy czym taka zmiana informacji nie będzie stanowiła zmiany Konkursu i nie wymaga akceptacji Uczestnika.
§9
- Niniejszy Regulamin jest jawny i będzie udostępniony w siedzibie Organizatora w dziale marketingu, oraz na podstronie Organizatora o następującym adresie: https://www.unityline.pl/oferty/Regulamin/regulamin-konkursu
- Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w Regulaminie oraz do odwołania Konkursu.
- Nieprzestrzeganie postanowień Regulaminu skutkuje niedopuszczeniem prac Uczestnika do Konkursu.
- Reklamacje Uczestników dotyczące Konkursu lub nagród będą przyjmowane wyłącznie do dnia 31.10.2023 r. Warunkiem skutecznego złożenia reklamacji przez Uczestnika jest sporządzenie jej na piśmie i złożenie osobiście lub doręczenie za pośrednictwem powszechnego operatora pocztowego na adres: Unity Line Limited Sp. z o.o. Oddział w Polsce, plac Rodła nr 8, 70-419 Szczecin. Reklamacje w sprawach wskazanych w zdaniu poprzedzającym mogą także zostać przesłane na adres poczty elektronicznej: konkurs@unityline.pl pod warunkiem doręczenia ich w terminie do 7 (siedmiu) dni od daty nadania pocztą elektroniczną odpowiedniej wiadomości na adres: Unity Line Limited Sp. z o.o. Oddział w Polsce, plac Rodła nr 8, 70-419 Szczecin podpisanego przez Uczestnika wydruku przesłanej wiadomości.
- O zachowaniu terminu opisanego w ust. 4 powyżej decyduje data nadania reklamacji.
- Uczestnik zgłaszający reklamację zobowiązany jest do wskazania danych adresowych wnoszącego reklamację, w szczególności umożliwiających udzielenie odpowiedzi na reklamację oraz podać zwięzły opis przedmiotu reklamacji i zarzutów.
- Prawidłowo złożone reklamacje Uczestników będą rozpatrywanie w ciągu 30 (trzydziestu) dni roboczych od daty doręczenia na adres wskazany ust. 4 powyżej pisma Uczestnika zawierającego reklamacje lub podpisanego przez Uczestnika wydruku wiadomości poczty elektronicznej zawierającego reklamację.
- Wszelkie sprawy sporne powstające na tle Konkursu będą rozstrzygane przez Organizatora. W przypadku potrzeby rozstrzygnięć sądowych, sądem właściwym do postępowania jest sąd właściwy dla siedziby Organizatora.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdą odpowiednie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 1.05.2023 r.