REGULAMIN

KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO

-

ZDJECIA DO KALENDARZA „SKANDYNAWSKIE PODRÓŻE 2024

§1

  1. Unity Line Limited z siedzibą w Limassol(Cypr), działająca przez swój oddział: Unity Line Limited Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Oddział w Polsce ogłasza konkurs fotograficzny pt. „Konkurs fotograficzny – zdjęcia do kalendarza Skandynawskie Podróże 2024”.
  2. Niniejszy regulamin [dalej: Regulamin] określa warunki na jakich odbywa się Konkurs.
  3. Organizatorem Konkursu jest Unity Line Limited z siedzibą w Limassol(Cypr), działająca przez swój oddział: Unity Line Limited Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Oddział w Polsce, plac Rodła nr 8, 70-419 Szczecin, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Szczecin – Centrum w Szczecinie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000487684, NIP: 3020001748, REGON: 321457024 ["Organizator"].
  4. Konkurs ma charakter zamknięty, tj. skierowany jest do pracowników Organizatora, z wyłączeniem pracowników zatrudnionych w dziale marketingu [dalej: Uczestnicy]. Przez pracownika rozumie się osobę zatrudnią przez Organizatora na podstawie umowy o pracę lub umowy zlecenia.
  5. Konkurs jest konkursem tematycznym „Skandynawskie Podróże 2024”. Tematyka prac konkursowych powinna dotyczyć Skandynawskich podróży i przedstawiać skandynawskie krajobrazy.
  6. Celem Konkursu jest pobudzenie pomysłowości i kreatywności wśród pracowników Organizatora z jednoczesnym zacieśnieniem więzi i integracją Uczestników z Organizatorem.

§2

  1. Termin nadsyłania fotografii konkursowych ustala się od dnia 1 maja 2023 r. do 15 września 2023 r.
  2. O zachowaniu terminu decydować będzie data doręczenia do Organizatora wiadomości e-mail zawierającej fotografię o odpowiednich parametrach z odpowiednim jej oznaczeniem [dalej: „Zgłoszenie”].
  3. Fotografie doręczone do Organizatora po terminie przewidzianym w ust. 1 nie biorą udziału w Konkursie.
  4. O terminie oficjalnego ogłoszenia wyników i wręczeniu nagród Uczestnicy zostaną powiadomieni drogą elektroniczną na adres e-mail, z którego zostały wysłane Zgłoszenia konkursowe.

§3

  1. Udział w Konkursie jest bezpłatny i dobrowolny.
  2. Każdy z Uczestników Konkursu może nadesłać maksymalnie 5 fotografii. Plik z każdym ze zdjęć powinien być opisany w następujący sposób: imię, nazwisko autora, tytuł zdjęcia – wskazujący miejsce, gdzie została zrobiona fotografia, numer zdjęcia w razie przesłania kilku fotografii.
  3. Przesłane fotografie nie mogą zawierać wizerunku innych osób.
  4. Do Konkursu mogą zostać zgłoszone wyłącznie fotografie, które nie brały wcześniej udziału w innych konkursach (nie zostały w nich nagrodzone) oraz nie zostały dotychczas nigdzie opublikowane, a w szczególności na platformach typu adobestock, shutterstock.
  5. Fotografie z umieszczonymi na nich danymi autora jako nie spełniające kryterium anonimowości, nie będą oceniane.
  6. Zgłoszenia, które nie spełniają wymogów zawartych w Regulaminie, nie biorą udziału w Konkursie. Organizator zastrzega sobie prawo do odrzucenia Zgłoszeń, które nie będą prawidłowo opisane.
  7. W przypadku Zgłoszenia, które nie spełnia wymagań określonych w Regulaminie wiadomości e-mail oraz zawarte w nich fotografie podlegają trwałemu usunięciu. Usunięciu podlegają także Zgłoszenia, które nie zostaną nagrodzone. Usunięcie wiadomości wraz z fotografiami nastąpi w terminie jednego miesiąca po ogłoszeniu wyników Konkursu.
  8. Uczestnicy ponoszą wszelkie koszty związane z udziałem w Konkursie.
  9. Uczestnicy są zobowiązani do akceptacji następujących warunków Konkursu:
    1. Uczestnik wysyłając fotografię konkursową na warunkach określonych w Regulaminie, potwierdza, że zapoznał się z treścią Regulaminu i akceptuje go,
    2. Uczestnicy przystępując do Konkursu wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych (imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu) przez Organizatora Konkursu wyłącznie dla potrzeb niezbędnych do jego realizacji,
    3. Uczestnik oświadcza, że wyraża zgodę na wykorzystanie fotografii konkursowych bezterminowo w dowolnych celach Organizatora, w tym poza granicami kraju oraz do wydania różnych publikacji w postaci drukowanej lub elektronicznej takich jak np. oferty,
    4. Uczestnikowi przysługują autorskie prawa osobiste i wyłączne, nieograniczone autorskie prawa majątkowe do fotografii, którymi to prawami może swobodnie rozporządzać,
    5. przysługujące Uczestnikowi autorskie prawa nie naruszają praw osób trzecich, w szczególności ich majątkowych i osobistych praw autorskich,

§4

  1. Warunkiem uczestnictwa w Konkursie jest dostarczenie kompletnego Zgłoszenia, tj. wiadomości e-mail zawierającej fotografie podpisane zgodnie z wymaganiami Organizatora.
  2. Wymagania dotyczące nadsyłanych fotografii obejmują:
    1. Formę nadsyłanych fotografii:
      1. fotografia powinna mieć rozdzielczość dłuższego boku nie mniejszą niż 3600 pikseli,
      2. fotografia powinna być w kolorze,
      3. format fotografii: jpg. (z możliwie najmniejszą kompresją) lub tiff
      4. fotografia powinna być ostra, nieporuszona zgodna z zasadami kompozycji
    2. Możliwe sposoby dostarczenia Zgłoszenia:
      1. przesłanie plików z fotografiami za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: konkurs@unityline.pl pod warunkiem, że wiadomość z załącznikiem (załącznikami) nie przekracza łącznie 25 MB,
      2. przesłanie wiadomości za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: konkurs@unityline.pl informacji o oczekującym pliku lub plikach zawierających fotografie do pobrania z serwera (np. Dropbox, we-transfer lub inny), na którym Uczestnik Konkursu umieścił swoją pracę, wraz z linkiem download - dla plików powyżej 25 MB.
  3. Organizator zobowiązuje się do wysłania na adres e-mail Uczestnika potwierdzenia otrzymania Zgłoszenia i przyjęcia go do rywalizacji konkursowej w ciągu 5 dni roboczych od dnia jego otrzymania. W przypadku braku odpowiedzi ze strony Organizatora w ww. terminie prosi się Uczestnika o kontakt telefoniczny lub mailowy w celu wyjaśnienia niniejszej kwestii.
  4. Organizator nie odpowiada za jakość techniczną nadesłanych prac, prace nie spełniające kryterium jakościowego nie będą oceniane.

§5

  1. Organizator powołuje Jury Konkursowe [dalej: Jury]. W skład Jury będą wchodzić pracownicy działu marketingu.  Zadaniem Jury będzie dopilnowanie prawidłowego przebiegu Konkursu oraz ocena prac konkursowych.
  2. Spośród nadesłanych prac Jury wyłoni 12 fotografii, które docelowo mają znaleźć się na nagłówkach kalendarza „Skandynawskie Podróże 2024”.
  3. Jury dokona oceny nadesłanych fotografii pod kątem oryginalności, kreatywności i zgodności z wytycznymi Konkursu zawartymi w Regulaminie, wyniki zostaną opublikowane do 30.09.2023.
  4. Jury przyzna laureatom nagrody w postaci walizek podróżnych firmy Puccini. Przy czym Organizator wskazuje, że jeżeli w Konkursie zostanie wyłonionych kilka fotografii tego samego Uczestnika, Uczestnik upoważniony będzie do odbioru tylko jednej nagrody.
  5. Zryczałtowany podatek dochodowy od nagrody z tytułu wygranej w Konkursie uiszcza Organizator. Wartość podatku dochodowego uiszczona przez Organizatora stanowi dodatkową nagrodę pieniężną związaną z nagrodą rzeczową, przy czym zwycięzca nie ma prawa rościć sobie wypłaty dodatkowej nagrody pieniężnej do jego rąk.
  6. Werdykt Jury ma moc ostateczną.
  7. Organizator rozstrzyga o losie nieodebranych i zwróconych nagród.

§6

  1. Fotografie biorące udział w Konkursie nie są zwracane ich autorom.
  2. Organizator zastrzega sobie prawo do eksponowania prac konkursowych, w tym poza granicami kraju oraz do wydania różnych publikacji w postaci drukowanej lub elektronicznej, zawierających nadesłane zdjęcia. Ma to służyć jedynie celom promocji, a prace nie będą nigdzie sprzedawane. Wykorzystywane przez Organizatora zdjęcia w kalendarzu „Skandynawskie Podróże 2024” będą podpisane imieniem i nazwiskiem autora.

§7

  1. Uczestnik oświadcza, że jest jedynym twórcą fotografii i przysługują mu autorskie prawa osobiste i wyłączne i nieograniczone majątkowe prawa autorskie w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych do fotografii przesłanych w Zgłoszeniu.
  2. Uczestnicy udzielają Organizatorowi nieograniczonej w czasie, nieodwoływalnej licencji bez odpłatności na korzystanie z przekazanych Organizatorowi fotografii na terytorium całego Świata poprzez (możliwe pola eksploatacji utworu):
    1. publiczne udostępnianie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie, w taki sposób, aby każdy mógł mieć dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym,
    2. wykorzystywanie, utrwalanie, obróbkę, powielanie, archiwizację dowolną techniką,
    3. jak również tworzenie, przechowywanie i użytkowanie kopii zapasowych,
    4. publikację za pośrednictwem dowolnego środka, w tym w wersji elektronicznej w globalnej sieci WWW (Internet) oraz w formie drukowanej,
    5. wprowadzenie do obrotu oryginałów fotografii wraz z ich opracowaniem albo egzemplarzy, na których fotografię utrwalono, w tym udostępnianie, użyczanie lub najmowanie oryginału lub egzemplarzy,
    6. rozpowszechnianie w prasie, w sieci telewizyjnej, w sieci internetowej, na plakatach wielkoformatowych oraz we wszelkich innych formach promocji lub reklamy,
    7. modyfikowanie fotografii w całości lub w części oraz dokonywanie ich opracowań w całości lub części,
    8. swobodne używanie i korzystanie z fotografii oraz ich pojedynczych elementów w zakresie reklamy i promocji dokonywane przez Organizatora.
  3. Organizator będzie uprawniony do użycia zdjęć bez oznaczenia autorstwa, na co uczestnik wyraża zgodę biorąc udział w konkursie poprzez przesłanie fotografii konkursowych.
  4. Uczestnikowi nie przysługuje jakiekolwiek dodatkowe wynagrodzenie, za wykorzystywanie fotografii na jakimkolwiek odrębnym polu eksploatacyjnym.
  5. Uczestnicy oświadczają, że ponoszą pełną odpowiedzialność za ewentualne naruszenie praw własności intelektualnej, dóbr osobistych i danych osobowych osób trzecich, które zostały zawarte w przesłanych zdjęciach. W przypadku sporów w zakresie ww. praw osób trzecich, Uczestnik zwalnia Organizatora z wszelkiej odpowiedzialności i oświadcza, że ponosi pełną odpowiedzialność odszkodowawczą za naruszenia praw osób trzecich zarówno wobec Organizatora jak i ww. osób trzecich.
  6. Uczestnik biorąc udział w Konkursie oświadcza, że:
    1. może rozporządzać prawami autorskimi do fotografii, które zgłasza do Konkursu.
    2. fotografie nie są obciążone żadnymi roszczeniami i innymi prawami osób trzecich.
    3. fotografie nie są przeróbka, opracowaniem czy też adaptacją cudzej fotografii.
    4. nadesłanie prac na Konkurs jest równoznaczne z zaakceptowaniem Regulaminu w całości oraz zgodą autora na wystawienie i ewentualną publikację nadesłanych prac.

§8

  1. Administratorem danych osobowych Uczestników gromadzonych w związku z Konkursem jest Organizator [„Dane osobowe”].
  2. Organizator przetwarza Dane osobowe zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady /UE/ 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. urz. UE L2016, Nr 119, s.1). [„RODO”].
  3. Inspektor Ochrony Danych wyznaczony przez Administratora Danych Osobowych dostępny jest pod adresem pl. Rodła 8, 70-419 Szczecin, e-mail: iod@unityline.pl.
  4. Dane osobowe Uczestników będą przetwarzane przez Organizatora jedynie w celu realizacji Konkursu (w szczególności w celu prawidłowego ustalenia prawa do Nagród i wydania Nagród) tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
  5. Dane osobowe będą przechowywane przez Organizatora przez okres niezbędny do przeprowadzenia Konkursu i przekazania Nagród oraz okresu reklamacyjnego, o którym mowa w §9 ust. 4 a następnie przez okres niezbędny do wypełnienia obowiązków nałożonych przez Organizatora na mocy powszechnie obowiązujących przepisów prawa, po czym zostaną trwale usunięte.
  6. Organizator nie będzie przekazywać Danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych.
  7. Dane osobowe nie będą służyły do podejmowania decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu Danych osobowych, w tym profilowaniu, i wywołuje wobec Uczestnika skutki prawne lub w podobny sposób istotnie wpływa na Uczestnika.
  8. Uprawnienia Uczestnika związane z przetwarzaniem przez Organizatora Danych osobowych są zawarte w rozdziale III RODO. W każdym czasie Uczestnik jest uprawniony do żądania: (i) dostępu do Danych osobowych, (ii) sprostowania Danych osobowych, (iii) usunięcia lub ograniczenia przetwarzania Danych osobowych, (iv) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Danych osobowych (w szczególności poprzez wysłanie e-mail na adres: iod@unityline.pl (v) przeniesienia Danych osobowych oraz do (vi) wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. Organizator informuje, że podanie danych osobowych Uczestników jest dobrowolne, choć warunkuje możliwość odbioru Nagród oraz że Uczestnikowi w każdej chwili przysługuje prawo dostępu do jego danych osobowych oraz ich poprawiania.
  10. Informacje zawarte w niniejszym ustępie mogą ulec zmianie. W takim przypadku Organizator poinformuje Uczestnika o ich zmianie, przy czym taka zmiana informacji nie będzie stanowiła zmiany Konkursu i nie wymaga akceptacji Uczestnika.

§9

  1. Niniejszy Regulamin jest jawny i będzie udostępniony w siedzibie Organizatora w dziale marketingu, oraz na podstronie Organizatora o następującym adresie: https://www.unityline.pl/oferty/Regulamin/regulamin-konkursu
  2. Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w Regulaminie oraz do odwołania Konkursu.
  3. Nieprzestrzeganie postanowień Regulaminu skutkuje niedopuszczeniem prac Uczestnika do Konkursu.
  4. Reklamacje Uczestników dotyczące Konkursu lub nagród będą przyjmowane wyłącznie do dnia 31.10.2023 r. Warunkiem skutecznego złożenia reklamacji przez Uczestnika jest sporządzenie jej na piśmie i złożenie osobiście lub doręczenie za pośrednictwem powszechnego operatora pocztowego na adres: Unity Line Limited Sp. z o.o. Oddział w Polsce, plac Rodła nr 8, 70-419 Szczecin. Reklamacje w sprawach wskazanych w zdaniu poprzedzającym mogą także zostać przesłane na adres poczty elektronicznej: konkurs@unityline.pl pod warunkiem doręczenia ich w terminie do 7 (siedmiu) dni od daty nadania pocztą elektroniczną odpowiedniej wiadomości na adres: Unity Line Limited Sp. z o.o. Oddział w Polsce, plac Rodła nr 8, 70-419 Szczecin podpisanego przez Uczestnika wydruku przesłanej wiadomości.
  5. O zachowaniu terminu opisanego w ust. 4 powyżej decyduje data nadania reklamacji.
  6. Uczestnik zgłaszający reklamację zobowiązany jest do wskazania danych adresowych wnoszącego reklamację, w szczególności umożliwiających udzielenie odpowiedzi na reklamację oraz podać zwięzły opis przedmiotu reklamacji i zarzutów.
  7. Prawidłowo złożone reklamacje Uczestników będą rozpatrywanie w ciągu 30 (trzydziestu) dni roboczych od daty doręczenia na adres wskazany ust. 4 powyżej pisma Uczestnika zawierającego reklamacje lub podpisanego przez Uczestnika wydruku wiadomości poczty elektronicznej zawierającego reklamację.
  8. Wszelkie sprawy sporne powstające na tle Konkursu będą rozstrzygane przez Organizatora. W przypadku potrzeby rozstrzygnięć sądowych, sądem właściwym do postępowania jest sąd właściwy dla siedziby Organizatora.
  9. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdą odpowiednie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
  10. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1.05.2023 r.